nedeľa 28. januára 2018

Zimný semester, chémie pro medcínske aplikace, VUT, Brno



#vut#universityoftechnology#chemistry#brno#student#exam

Ahojte priatelia. 
Tak mám za sebou úspešne ukončené skúškové obdobie pre 2. ročník odboru medicínske aplikácie. Chvála Bohu všetko na prvý pokus :) 

Z čoho boli skúšky ? 

    Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt chemistry girl
  • Úvod do medicínskych materiálov a aplikácií
Náročnosť tohto predmetu, podľa mojej skromnej mienky bola veľmi nízka. Ak ste pravidelne chodili na prednášky a naučili sa 12 prezentácií v rozsahu 20-30 "slajdov", potom niekoľkominútový zápočtový test bol  za A. V teste boli uzavreté otázky s možnosťami ako aj otvorené. Avšak ako som spomínala nič, čo by ste nenašli v prezentáciách. Tento 2-kreditový predmet bol vlastne ukončený veľmi rýchlo už v zápočtovom týždni. U mňa to bolo už 11.12.2017.

Súčasťou predmetu bola aj samostatná práca vo forme 2 A4 strán na tému - dôležitá medicínska aplikácia. Mohli ste si vybrať úplne ľubovoľnú problematiku, ktorá v súčastnosti zasahuje do medicínskej oblasti a je potrebné ju riešiť.
  • Analytická chémia 
Na túto skúšku, už treba venovať viac času a energie. Táto 6-kreditová skúška ma písomnú aj ústnu časť. Čo je dobrá správa, ak napíšete test nad 80% idete po teste rovno so známkou A. Pri horšej skupine, pošle aj ľudí nad 70% s B, samozrejme spýta sa či súhlasia so známkou. Tá horšia správa je, že to krásne znie, ale realita je taká, že je málo podobných šťastlivcov.  Odporúčam navštevovať prednášky, ja som to dosť zanedbala.  K štúdiu isto pripojte aj prípravy k labákom a prepočítané príklady zo 4 zápočtových testov. Toto všetko zužitkujete, verte mi.

  • Organická chémia 2
Najťažšia 2-semestrálna skúška. Ak ste sa dôkladne pripravovali na 4 zápočtové testy, tak tématiku väčšiny učiva (thioly, sulfidy, hydroxyzlúčeniny, aldehydy) máte na písomnú časť skúšky zvládnutú. Potom sa z vhodnej literatúry (Řešene príklady z organické chémie, M. Potáček) doučiť karboxylové zlúčeniny a prešmyky a máte to v kapse. Odporúčam vziať ceruzku a gumu do ruky, prepnúť svoju hemisféru mozgu na chemické myslenie a riešiť si úlohy sám, až potom si to skontrolovať z riešením. Je aj veľa aplikácii cez obchod play, ktoré si rýchlo nainštalujete do svojho smartfónu a pomôžu precvičiť názvoslovie. U mňa práve toto bol kameň úrazu.

  • Fyzikálna chémia
Táto skúška bola veľmi zaujímava :) 











0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Používa službu Blogger.

Vyhľadávať v tomto blogu

BTemplates.com

Vitaj !

About